Nederlandse Stripprofessional HANS VAN OUDENAARDEN blogt over wat er allemaal komt kijken bij het maken van het nieuwe RHONDA stripverhaal: "REBECCA".

20170812

RHONDA 3 NUUUUUUU in de EPPO!!!

 Jajajajajajajaja. "De dag die je wist dat zou komen" is gekomen. Rhonda drie gaat nu dan toch eindelijk voorpublicitie krijgen in Eppo stripblad. Rhonda-Route 66 gaat de wereld in. WAAAAAAAAAAAAAT een bevalling!
Bloglezer, ik heb geen excuus. Of eigenlijk heb ik alléén maar excuses. Druk, moeilijk, verzin het maar. Er zijn echt eindeloos veel redenen die ik je kan geven, waarom werkelijk alles rondom dit verhaal telkens langer ging duren dan gedacht en gehoopt.
En het is natuurlijk op een of ander nivo verleidelijk om DIT blogje te gebruiken om es even lekker uit te pakken over WAT er dan zo moeilijk ging bij de productie van dit deel. Fijn leeglopen en klagen over alle gedoetjes in het tekenaarsbestaan. Daar is dit blogje toch een beetje voor? Interessant ook voor de geschiedschrijving van de strip in Nederland enzo.
Laat ik het niet doen.
Laat ik eerst en vooral iedereen bedanken, die in de Rhondaloze-periode nog af en toe aan deze strip hebben gedacht (ik kijk vooral naar jou, Kees). Veel dank! Hartverwarmend!


Nee, striplezers zijn visuele mensen. Laat ik dit blogje de komende tijd gaan gebruiken als een soort "tweede scherm" rondom de Eppo-voorpublicatie. Nouja, eerste scherm naast de papieren versie is misschien beter. Begeleidende achtergrondjes bij je strip! Schetsen, doku, VanO-bespiegelingen. Dat soort dingen.


Hier om te beginnen maar wat fotoref die (dat?) ik gebruikte voor de eerste pgs van het nieuwe verhaal. Sixties styling.
Je ziet het. Ik wilde, na alle opwinding van het eind van deel 2, een fijn rustig begin in dit album . Lekker uitslapen, effe samenvatten waar we ookalweer waren en veel VanO-koffie.
Muziekje, strand, leuke mensen. Beetje geheugenproblemen, maar verder dus voor Rhonda geen vuiltje aan de lucht. Heerlijk!

4 comments:

Michel Gastkemper said...

Ha fijn, dat je weer boven water bent, Hans! Ik had je een beetje gemist. Hoewel ik moest vermoeden dat je waarschijnlijk druk bezig was. Mooi deze extra informatie, altijd zeer welkom! Dinsdag weet ik meer met de nieuwe Eppo. Kleine correctie: in je voorlaatste alinea bedoel je natuurlijk het einde van deel 2.

Hans van Oudenaarden said...

Dank, Michel! De komende maanden inderdaad weer een heleboel Rhonda in Eppo. Ik hoop dat je het je gaat bevallen! Ik zal het typootje even verbeteren.

Kees van den Bos said...

Mooi dat de 'trein' weer in beweging komt. Zo meteen voor het slapen gaan maar weer eens 'Sketchbook' erbij pakken, dan zullen eerdaags ook Help Me & Rebecca weer eens doorgelezen gaan worden. En dan dinsdag: tadaa.... laat maar komen.

Michel Gastkemper said...

Je zou dit eigenlijk hier ook even moeten pluggen, Hans: je podcast in Stripjournaal op 4 maart.