Nederlandse Stripprofessional HANS VAN OUDENAARDEN blogt over wat er allemaal komt kijken bij het maken van het nieuwe RHONDA stripverhaal: "REBECCA".

20170926

Rhonda-ROOOOOOOMANCE !!!

Werkelijk elke Hollywoodfilm, soms een beetje verstopt, maar vaak gewoon op de voorgrond, heeft wel ergens een "love-interest". De held(in) ontmoet ergens in het avontuur een leukerd, waarvan je meteen weet dat ze op het eind met onze protagonist de horizon tegemoet mogen.

Dat wilde ik in de Rhondastrip, onze eigen papieren-polder-Neder-Hollywood productie, natuurlijk ook. De jonge, moderne psychiater Dutch kreeg van mij de rol toebedeeld van Rhonda's aanstaande lover. Niet teveel op de voorgrond, en fysiek het mannelijke spiegelbeeld van Rhonda (veel donker haar op het voorhoofd). Het leek mij vervolgens wel belangrijk deze romance een beetje traaaaaaag "uit te serveren". Echt "acteren" op papier.
Niet meteen vol op de bek dus, maar mooi, logisch van scene naar scene opbouwen. Hier wat schetsen voor de Eppo-episode van vandaag. Deze episode gaan we van verholen blikken naar verdere aanrakingen. ( samen op de motorfiets was al een mooi begin) Eventjes komen de acteurs  dichtbij en weer meteen is er weer wat afstand. Maar ze hebben nu wel hand in hand gelopen! Yeah!
EN in de episode van vandaag we zien onze onwaarschijnlijke, ambitieuze CIA-vriend Marshall McCluhan (beroemde naam, gepikt van sixties guru) voor het eerst weer terug. Wat gaat deze Mac straks voor rol spelen in Rhonda's zoektocht naar zichzelf?
Tenslotte nog wat foto ref! Surfboards en houtbetimmerde auto's. Ik wilde er in deze episode ergens nog even wat sixties Californië beachcultuur in hebben.

2 comments:

Kees van den Bos said...

Californië: daar heb ik nog pootje gebaden!

Hans van Oudenaarden said...

Californië, ik was er nog nimmer. Ik heb een paar jaar geleden een stuk of wat zuidelijke staten bezocht. De Carolina's, Tennesee, Kentucky enzo. Pootje gebaad in onze eigen Atlantische oceaan, maar dan de andere kant.